رعايت حقوق مشترك
تاريخ : برچسب:, | | نویسنده : عبدالنصیر همدرد

رعايت حقوق مشترك


شيوه همسرداري پيامبر اسلام صلي الله عليه وآله در زندگي مشترك با حضرت خديجه و حضرت علي عليه السلام با حضرت فاطمه عليهما السلام و همچنين زنان و

مردان مسلمان در صدر اسلام بهترين نمونه هاي مراعات حقوق متقابل زن و شوهر در آيين متعالي اسلام است.

پيامبر بزرگوار اسلام صلي الله عليه وآله در مورد همسر با وفايش حضرت خديجه فرمود:

"خديجه زني بود كه چون همه از من روي مي گردانيدند، او به من روي مي كردو چون همه از من مي گريختند، به من مهرباني و محبت مي كرد و چون همه دعوت

مرا تكذيب مي كردند، به من ايمان مي آورد و مرا تصديق مي كرد. در مشكلات زندگي ياري ام مي داد و با مال خود كمكم مي كرد و غمها را از دلم مي زدود."

آن حضرت چنان از همسرش راضي بود كه سالها پس از رحلت حضرت خديجه مي فرمود: "من دوستان خديجه را هم دوست مي دارم."[1]

بسياري از حقوقي كه در اسلام براي زوجين معين شده و با رعايت آن كانون خانواده گرم تر و محكم تر مي شود، مشترك ميان زن و مرد است و آنان وظيفه دارند كه آنها را مراعات كنند.



ای محقیق شما که ازنیروخاصی برای ادامه دادن برهرمطلب دلخواه تان هستید.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







گالری تصاویر